Proiectul „EVA – Evoluţie Valoare Antreprenoriat pentru femei pe piaţa muncii”, ID 125842


Proces verbal acordare subventie - ID 1

Proces verbal acordare subventie - ID2


Lansarea selectiei participantelor la programul ”EVA – Competente si abilitati pentru initiative antreprenoriale de succes ale femeilor ”


Obiectiv general - dezvoltarea unui model unitar, integrat, funcţional şi sustenabil pentru a facilita accesul a 900 de femei pe piaţa muncii şi în mediul de afaceri la nivelul comunităţilor din 3 regiuni (Sud-Est, Nord – Est şi Bucureşti – Ilfov), asigurând promovarea egalităţii de gen şi combaterea discriminării.

 

GRUPUL ŢINTA este format din:

·         900 de femei

·         40 de persoane angajate ale autorităţilor publice centrale şi locale

·         60 de persoane angajate ale organizaţiilor societăţii civile

 

Activităţile proiectului dedicate grupului ţintă:

·         6 conferinţe regionale de informare, câte 2 în fiecare regiune de dezvoltare (informare cu privire la situaţia din fiecare regiune în ceea ce priveşte participarea femeilor pe piaţa muncii, cariera şi veniturile acestora, poveştile de succes ale femeilor aflate în funcţii de conducere, exemple de bune practici privind egalitatea de gen şi de şanse, modele străine privind această problematică şi modalităţi inovative de adresare, potenţiale surse de finanţare pentru cele care doresc să iniţieze/dezvolte afaceri

·         4 seminarii pentru 100 de reprezentanţi ai ONG şi APL priving egalitatea de şanse şi de gen pe piaţa muncii şi rolul societăţii civile şi al autorităţilor în promovarea şi implementarea principiului egalităţii de şanse

·         30 de întâlniri în comunităţi cu femei (aprox. 1200) în vederea informării cu privire la oportunităţile de calificare pe care le au prin proiect şi la şansele pentru participarea activă pe piaţa muncii

·         Cursuri de calificare pentru instruirea unui număr de aproximativ 800 de femei din cele 3 regiuni:

-          Regiunea Sud-Est - 250 femei - ocupaţiile de frizer, manichiurist, pedichiurist şi babysitter

-           Regiunea Nord-Est - 250 femei - lucrător social, îngrijitor bătrâni la domiciliu

-          Bucuresti-Ilfov - 300 femei - îngrijitor bătrâni la domiciliu, florar-decorator, manichiură – pedichiură, frizerie

·         Dezvoltarea unei reţele interprofesionale pentru sprijinirea integrării femeilor pe piaţa muncii şi a parteneriatului pentru iniţierea de afaceri

·         Selectarea şi furnizarea unui curs de formare de formatori şi certificarea unui număr de 15 femei pentru a deveni mentor formator

·         Vizită de studiu şi schimb de experienţă Suffolk, UK (15 beneficiare şi 8 reprezentanţi ai partenerilor)

·         Selectarea unui număr de minim 75 de femei, care intenţionează să iniţieze activităţi independente şi furnizarea a 3 cursuri de dezvoltare a competenţelor antreprenoriale pentru acestea

·         Consultanţă pentru minim 175 de femei care doresc să iniţieze activităţi independente/afaceri

·         Consultanţă pentru elaborarea şi implementarea planurilor de afaceri dezvoltate în cadrul cursurilor de dezvoltare a competenţelor antreprenoriale. Consultanţă va fi acordată nediscriminatoriu participantelor prin întâlniri faţă în faţă, prin intermediul emailului, a platformei dezvoltate precum şi telefonic

·         Minim 525 de ore de consultanţă

·         Organizarea şi desfăşurarea competiţiei cu premii în cadrul căreia beneficiarele proiectului se pot înscrie cu un plan de afaceri.

 

Beneficii pentru grupul ţintă:

·         Premierea celor mai bune 5 planuri de afaceri şi acordarea unui premiu de 10.000. Lei (inclusiv impozitul de 16%) unui număr de 5 beneficiare

·         Calificarea unui număr de 800 femei în diferite ocupaţii (frizer, manichiurist, pedichiurist şi babysitter, lucrător social, îngrijitor bătrâni la domiciliu, florar-decorator)

·         Creşterea calităţii vieţii unui număr de 1000 de persoane

·         Aproximativ 1200 de femei vor fi informate cu privire la oportunităţile de calificare pe care le au prin proiect şi la şansele pentru participarea activă pe piaţa muncii a femeilor

·         Consultanţă pentru elaborarea şi implementarea planurilor de afaceri dezvoltate în cadrul cursurilor de dezvoltare a competenţelor antreprenoriale

 


 

Proiectul este implementat de Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 6 în parteneriat cu Asociaţia Four Change, SC Centrul de Consultanţă şi Studii Europene SRL, Fundaţia de Sprijin Comunitar Bacău, Fundaţia Crucea Alb Galbenă, SC Green Team Actual SRL

Contact:

Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Secor 6,

Str. Cernişoara nr.38-40, sector 6,

Bucureşti, cod: 061019

Ţel.: 021 745 72 37

Fax: 021 745 62 29

E-mai: sspp_ong_6@yahoo.com